PRZETWARZANIE DANYCH

RODO

Zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2561, z późn. zm.) prawo do świadczeń w Polsce mają osoby ubezpieczone obowiązkowo, osoby ubezpieczone dobrowolnie i inne osoby – po spełnieniu warunków określonych w tej ustawie.

INFORMACJA O ZASADACH PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
W związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 roku przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dziennik Urzędowy UE L 119 – dalej: RODO) CONFINIUM sp. z o.o. zapewnia określone w tych przepisach standardy ochrony i właściwego postępowania z danymi osobowymi. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO informujemy osoby, których danymi dysponuje, że:

Administrator Danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest CON­FINIUM spółka z ogranic­zoną odpowiedzial­noś­cią (dalej: CONFINIUM Sp. z o.o.), ul. Męczenników Oświęcimskich 45A, 43-229 Ćwiklice, reprezentowana przez Zbigniewa Kozika, prezesa zarządu, kontakt: interart4@wp.pl

Mogą się Państwo z nami skontaktować w następujący sposób:
– telefonicznie: Przychodnia Piasek 32 448 44 28, Przychodnia Ćwiklice 32 447 77 55, Przychodnia Jankowice 32 448 53 12
– drogą elektroniczną – adres e-mail: dokawabiuroconfinium@gmail.com
– listownie na adres:  ul. Męczenników Oświęcimskich 45A, 43-229 Ćwiklice

Cele przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych
Spółka CONFINIUM sp. z o.o. będzie przetwarzała Państwa dane osobowe w celach:
– zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia, profilaktyki zdrowotnej, medycyny pracy, diagnozy medycznej,
– prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej,
– realizacji obowiązków związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Narodowy Fundusz Zdrowia),
– realizacji obowiązków związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych z innych środków publicznych, w tym z dotacji,
– realizacji obowiązków wynikających z udzielania komercyjnych świadczeń opieki zdrowotnej,
– dokumentowania wykonanych usług lub umów, na podstawie obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości i przepisów prawa podatkowego,
– uaktualniania i korygowania danych osobowych klientów, jak również kontaktowania się z klientami przy problemach z realizacją ich wniosków, skarg i postulatów,
– dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami,
– zapewnienia bezpieczeństwa osobom i mieniu.

Podstawy prawne przetwarzania dotyczących Państwa danych osobowych
a. Wykonywanie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. g, h, i, RODO) na podstawie przepisów:
– ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
– ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
– ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi,
– ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia,
– ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej,
– ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty,
– ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej,
– ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
– rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.

b. Wykonywanie zadań realizowanych przez Administratora Danych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO) w zakresie zapewnienia opieki zdrowotnej, profilaktyki zdrowotnej, medycyny pracy, diagnoz medycznych, zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej.
c. Niezbędność przetwarzania danych w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. c RODO).
d. Wykonywanie umów, których stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub podejmowanie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
e. Realizacja prawnie uzasadnionych interesów Administratora Danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – m. in. w postępowaniach związanych z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami, w działaniach podejmowanych na rzecz zabezpieczenia danych osobowych i innych informacji prawnie chronionych w systemach i sieciach informatycznych, w działaniach podejmowanych na rzecz promocji funkcjonowania CONFINIUM sp. z o.o., w działaniach podejmowanych na rzecz ochrony osób i mienia.

Okres przechowywania dotyczących Państwa danych osobowych
a. Administrator Danych przechowywał będzie Państwa dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
– skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, względnie przez okres 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie.
b. Dane przetwarzane na podstawie przepisów prawa podatkowego przechowywane będą przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
c. Dane osobowe przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń przechowywane będą w tych celach przez okres niezbędny do wykonania umowy / realizacji usługi i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, tj. przez okres 10 lat lub do czasu przedawnienia roszczeń.

Informacje o odbiorcach danych lub o kategoriach odbiorców
Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione:
– organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
– innym podmiotom leczniczym współpracującym z CONFINIUM Sp. z o.o. w zakresie zapewnienia ciągłości leczenia, dostępności opieki zdrowotnej, diagnozy medycznej,
– podwykonawcom związanym z CONFINIUM Sp. z o.o.  umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych, np. firmy zapewniające obsługę informatyczną, kancelarie radców prawnych,
osobom upoważnionym przez pacjenta w ramach realizacji praw pacjenta.

Dane osobowe nie będą przekazywane przez  CONFINIUM Sp. z o.o. do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.

Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane przetwarzamy przysługują prawa:
– dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
– sprostowania (poprawiania) danych,
– wycofania udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie (jeśli zgoda była podstawą przetwarzania danych),
– usunięcia danych (zgodnie z uwarunkowaniami określonymi w art. 17 RODO),
– do ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z uwarunkowaniami określonymi w art. 18 RODO),
– do przenoszenia danych (zgodnie z uwarunkowaniami określonymi w art. 20 RODO),
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (zgodnie z uwarunkowaniami określonymi w art. 21 RODO).
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba której dane dotyczą uzna że przetwarzanie danych osobowych przez CONFINIUM Sp. z o.o. narusza przepisy RODO. 

Dotyczące Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji przez CONFINIUM Sp. z o.o., w tym profilowaniu.

Inspektor ochrony danych
W  CONFINIUM Sp. z o.o. ul. Męczenników Oświęcimskich 45A, 43-229 Ćwiklice wyznaczono Inspektora Ochrony Danych (IOD) w osobie………………….

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się z IOD:
– telefonicznie: ………………………
– drogą elektroniczną na adres: ………………………….
– osobiście w siedzibie  CONFINIUM Sp. z o.o  u – po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania.

Przewiń do góry
Skip to content