JAKIE SĄ PRAWA

PACJENTA?

Do praw pacjenta należą:
  1. Prawo do świadczeń zdrowotnych.
  2. Prawo do informacji.
  3. Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
  4. Prawo do tajemnicy informacji.
  5. Prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
  6. Prawo do poszanowania intymności i godności.
  7. Prawo do dokumentacji medycznej.
  8. Prawo do leczenia bez bólu.
  9. Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii/orzeczenia lekarza.

WAŻNE!

tel. 800 190 590

całodobowa Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta

Od 1 marca 2024 r. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta jest czynna całodobowo, 7 dni w tygodniu, aby jeszcze skuteczniej wspierać pacjentów w rozwiązywaniu trudnych sytuacji.
Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta. Więcej informacji o Rzeczniku Praw Pacjentahttps://www.gov.pl/web/rpp

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
fax: (22) 506 50 64

Przewiń do góry
Skip to content