JAKIE SĄ PRAWA
PACJENTA?
Do praw pacjenta należą:
- Prawo do świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do informacji.
- Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- Prawo do tajemnicy informacji.
- Prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do poszanowania intymności i godności.
- Prawo do dokumentacji medycznej.
- Prawo do leczenia bez bólu.
- Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii/orzeczenia lekarza.
Od 1 marca 2024 r. Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta jest czynna całodobowo, 7 dni w tygodniu, aby jeszcze skuteczniej wspierać pacjentów w rozwiązywaniu trudnych sytuacji.
Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta. Więcej informacji o Rzeczniku Praw Pacjenta: https://www.gov.pl/web/rpp
Infolinia zapewnia wsparcie w nagłych przypadkach, pomaga rozwiązać problemy związane z opieką zdrowotną oraz udziela informacji na temat praw pacjenta. Więcej informacji o Rzeczniku Praw Pacjenta: https://www.gov.pl/web/rpp
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
fax: (22) 506 50 64